Begeistringspodden

Hvilken virkelighet velger du.

Vibeke Olss Episode 814

Use Left/Right to seek, Home/End to jump to start or end. Hold shift to jump forward or backward.

0:00 | 10:38

Send us Fan Mail

Det meste handler om valg jeg velger hvordan jeg ser på dagen, jeg velger gode tanker og  mener jeg velger virkeligheten som er bra for meg

Jeg  er Vibeke, jeg er en fargerik foredragsholder og mentaltrener. Kaller meg begeistringstrener og ønsker å inspirere flere til å tørre å ta styringa i eget liv. Bli bevisst hvordan du kan påvirke deg selv i riktig retning. 

 Jeg har selv gått fra zero to HERO i eget liv, og på denne reisen ble OLSSmetoden skapt.
Ønsker du mer inspirasjon så følg OLSSbegeistring på Facebook. Mye inspirasjon finner du også på Instagram,  og www.olssbegeistring.no
Har  du spørsmål, ønsker eller tilbakemeldinger så send mail til Vibeke@olss.no eller kontakt meg på 91874655

Mentaltrening
Hverdagsglede
Arbeidsglede
OLSSmetoden
Livsstilsendring
OLSSbegeistring

SPEAKER_00

Jag menar att det allra mesta handlar om valg. Jag väljer att orana ser på verkligheten. Jag väljer att ora när jag ser på dagen idag. Jag väljer faktiskt också vilket tanker jag ska ha med in i dagen, vilket tanker jag ska starta dagen med. Välkommen till en ny podcast-episoda av begegstringsspodden och nu sitter jag här hoppa samtansen. Jag tänkte att det att sitter på samtansosen och se ut av er Oslo på samtansdag är en god start på dagen. Dagen idag kan bli väldigt speciell för mig. Det är Vibekurs, jag driver Rolskring. Jag är en förverrig föredragssållare och mental träner. Och bränner för att få fler till att vara stärna i eget liv och få fler till att bli bevis denna expedition resten av livet. För den expedition starter vardag och det är ditt ansvar vad du ska gå ut i världen och starta och göra denna expedition resten av livet. Och daglig, varför jag se att den kan bli så immårig speciell. Och varför idag är viktig och värvis vilken valg man tar i vår startdagen och bordan la dagen och viktigheten utveckelse. Så är det såföljer väl idag viktigt för mig. För det är vid sidan och jag var begästningstränner så jobbar jag också i sass. Jag jobbar på gödmon med det har ingenting med den här podkasten eller begästringen eller noggören, den jobben har jag haft snart i 40 år. Grund till att det är lite speciellt idag är för det att det är möjligheten att det blir strek. När jag idag jobbar med passagerservice så kommer du att tänka där, vad jag ännu där som det blir strejk nu idag. Jag innär mig gärna att på varje office så har jag varit inom mobilen många gånger för själv, blir det strek på det blir det. Och visst det blir strek så kommer jag att jag möter all disse passagererna. Och då var det en kollega eller en som jag var ute och cikla med och traffiggården sa, och stackar i böcker, det blir häftag. Jag kan välkligheten och jag tänker att det är väldigt viktigt att möta folk på den maten som jag önskar att bli mött. Där nog jag. Det är en av värdingen när och ser på folk som vardifulla och möter det på en professionell måta. Men det är också bara någon som kommer sånt, sajna där jag nog har jobbat länge med. Jag stod i giden här, både på högskiden, och snockit med en ung, väldigt uppegån kollega. Och så ser de ju vilket är det du driver och gör det enklig och vad heter det att hjärna skrada sig och manipulera sig. Jag manipulerar i mig selv ved och tänker god tanker och se möjligheter och grädmar till jobben. Jag vet ju vad jag går till, men jag väljer vad jag ska se på den verkligheten och jag väljer vilka ord jag ska bruka på tanknumerna och bor jag ska uppfärma. Så här guter vi böcke, alltså där mig som går på jobb, men jag tar ju på med uniformen och är professionell och väljer att möter mänskerna på den maten som jag önskar att bli mött. Och jag tror det är. Tänk om vi alla hade startat dagen med att bli lite mer bevis hur jag möter jag människor på min var. Vem är i möte med andra mänskor. Vi har två äjna, två ör och en männ. Och jag tänker att det är viktig att lycka och se. Och av till kommer vi kanske situation som trigger nog in i oss. Och då kan vi mista både mun och med och smär och så kommer det massa männingar ut oss för det har trigget något som vi har upplevt till det och så klarar vi att ha det jag kollet tillståndskontrol. Det inrämmer jag gärna och det kan också ske hos mig. För vi har ju alltid med oss som gör att plötsligt i möttet med ett annat mänskligt så blir det lite så att. Det jag gör i att pröva att rika, jag stopper upp och puster in och ut. Och ut. Och så tänker jag att som idag där. Och jag idag kanske att det blir utfördrande för det här allred en masse konsolering. Jag brukar roda intressant dag. Men då ser jag lyckas för jag kommer upp. Jag tänker att jag ser mig. Gå på jobben. Det blir bra och jag tänker i så god tingnet. Och så tänker jag så att när jag går ut i gejt, där var det alldelas stjärnär. Så tänker jag att man står jag faktiskt på en scene alldeles, borde önskar att bli. Jag önskar att folk ska säga på mig. Så rättar mig och så möter jag folk med ett prick och så prövar jag viklig och värde höflig, selvom det kommer till att bli en del utfördinger. Men det är ingen som är simt på Vibekurs, vi har simt på jakenmen. När jag går igen ik kväll så går jag igenom en sån sikkerhetslusröte där vår dörren åner sig, stoppar jag där inne och så lägger jag alla händelserna på gulva och så går jag ut i min egen värld. Okej, du har kanske varken. Jag kanske jobbar på en flygplats, detta kanske inte är relevant för dig, men det jag ska främta är att när vi har utfördrande situationer där jag stoppar på pustet. Vist du vet att du idag ska ut och göra någonting möter utförderna folk, så ser allt du lyckes för det där om det är att underbevishetnår ligger 0,2 sekunder för bevisheten. Därför är det så viktigt att ha ett gott tankesätt. Bekymringer är en negativ målsättning. Och bekymringer där det är det underbevisheten automatiskt går och leta till. Men hvis du har ett bra tankesätt på att detta är bra, jag är värdifull. Detta blir en intressant dag. Detta ska jag klara istället för att bekymra det, så vill det i varje fall som min erfing är att det kan hjälpa till att få en bädre dag. Och jag tänker i var fall att det är viktigt att sätta sig sig upp till succes. Och värbevist vad du kamarar in i dagen idag. Och når dagarna över så är det så viktig av värbevis vad välja och blirn i dagen idag för savner. Kanske det blir en dag med nya utförderingar och ny klas om en mas och kanske något dåliga samtalar och kanske någon käfting, och kanske du följer att du gjorde ting som kunna varit gjort mig bäddra så lägger du allt i frågan i dagen idag och så går du att lägga där ikväll. Och så finner du med värdetak nemlig för och så har det glädsar till imorgon och så kommer du se gott. Igor så var jag. Det som följer mig på social medier när sätta i färget samtans på lakon med omsorg. Och fannt att några andra roll, så må jag vi oss i ros. Vi lade en sån liten rosnöd och vi hade med oss vad var det, 3-4 människor i alder. Det var kanske någon som var i sötande, men de flesta var mellan 80 och 100. Vi rudde och rudde och hade massor och fick upp stämningen. Det var skiklig bra god stämning. Och så cykletade jag är mig och så byte de regna. Vård takliga kännade regnropperna och är till städa och ser, eller irriterar man var det. Och där det är ju valgen vi alltid har, att var det som sker, jag önskar och upplevde och takledare är faktisk kun mitt valg. Jag har som är valg och den är verkligheten, den är min, vi blir påverk alltid runt oss och så går vi in i verkligheten och så är det, som i Norge så går det over 5 miljoner människor. Det betyder 5 miljoner historier och det betyder 5 miljoner verkligheter. Så det är ju viktiga att kanske ha och tills stopp och checkar. Är min verklighet den som är bra för mig? Jag tänker att det att manipulera sig själv och snöckerpent och luark mig själv, men där och det motsattar är jag att snacka sig när du gricker ackebran och äfunger. Det har jag gjort ett halt liv så är jag färdgå med. Så då framsnockar jag mig själva och ser att vilket detta fixa och det blir bra. Du är ett värdifullt mänske, du tar värdifull. Och du väljer att se på andra människor som värdifulle till den motsatta är bevis. Möter du folk som är lite utfördande så spär vad du egentligen menner vad du vill med detta. Vi tränger och bli ber till att snacksam en tänker jag. Så här sitter jag på Samtanshausen med världens nyligsta utsikt spelar in denna podcastepisoden. Jag har ju dagen och manuskript. Jag hade nog tankar och så hoppar jag att jag har inspirerat dig till att stoppa upp och griper dagen. Ta någon få färsken är nog bra. Löfter blicken. Se det du möter på din väg. Gör en förskäll och vär en förskäll. Och alldeles viktig är förgle och stoppa upp och se dig. Hej på dig cell. Och så göra det som är bra för dig. Ta var på dig. Ta gott var på dig för du går ut i världen och ta var på alla andra. För ju mer ägenkärlighet jo lättare är det att gå ut i värl och ge till ditt mött på den där. Tack till dig som följer mig på livesändning i pås begejstring och social medier och så följdligt tusen tak till alla som lytter på begejstringsspodden. Där kom de första regnropen som ska rysla ner för samtansåsen med att känna att jag elever och känna att regnropen bara sätter sig av så här varmt och dejligt och därför olikvicker. Gå ut i världen och ha en hajdundranes bra dag där du är.